Acum este Joi Iun 21, 2018 2:54 am

Ora este UTC + 2





xxxxxxxxxxxxx
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 18 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul
  Versiune printabilă Subiectul anterior | Următorul subiect 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Se poate antrenament de performanta fara suplimente?
MesajScris: Mar Feb 15, 2005 10:39 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Vin Feb 11, 2005 8:45 am
Mesaje: 612
Localitate: Oradea
Consumati suplimente nutritive in perioada antrenamentului competitional? Cit de necesare credeti ca sunt acestea?


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Mie Feb 16, 2005 1:20 pm 
sunt de parere ca atata timp cat te antrenezi trebuie sa consumi si suplimente nutritive..chiar si cand nu te antrenezi doar ca in cantitati mai mici....suplimente sunt vitamine,minerale,aminoacizi si proteine..de ele nu te poti lipsi niciodata...


Sus
  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Mie Feb 16, 2005 2:28 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Joi Feb 10, 2005 2:35 pm
Mesaje: 243
Localitate: Zalau/Cluj-Napoca
Cred ca aici ....Hulk ..e rubrica ta ...de suflet: :lol:
cat ai in bicecs?:))

_________________
Kyokushin Forever!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi Feb 17, 2005 1:08 pm 
Neconectat

Membru din: Joi Feb 17, 2005 12:34 pm
Mesaje: 164
Localitate: Swindon-GB
Cand sensei Bodi vorbea de proteine... suplimente nutritive... am senzatia ca Hulk s-a simtit cel mai mult dintre toti! :) sau nu?! :) kiar ca sunt curios si eu de parerile celor care cunosc efectele suplimentelor! Hulk... iti da un plus in ce suplimentele ? (rezistenta, forta, viteza, ?! ) poate iau si eu ! OSU!

_________________
Love is pain and pain is love!Enjoy the pain!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Dum Feb 20, 2005 12:11 am 
Neconectat

Membru din: Mie Feb 16, 2005 4:50 pm
Mesaje: 40
Localitate: Bucuresti
Cata vreme n-ai de-a face prea strans cu o limita de categorie (greii sunt happy la faza asta) suplimentele azotate (proteine, aminoacizi, creatina) si in general cele care te ajuta sa pui kile sunt ok. Cu mentiunea : nu actioneaza friptura, painea si device-ul care le pompeaza in muschi cu forta, adica nici proteinele/aminoacizii, nici carbohidratii si nici creatina (care e un mijloc natural de a "indopa" cu glucoza muschii si a o si arde mai bine) decat daca sunt si puse la lucru... altfel ar face muschi toti aia care stau la tv :) In plus, suplimentele nici cu un organism pus la lucru nu pun masa oricum, ci daca lucrul e eficient pentru scopul propus. Doze moderate (mai mici decat cele ale bodybuilderilor) mai ales de aminoacizi (care sunt "proteina gata digerata" deci un mod de a da organismului papica gata mestecata si curatata de metaboliti toxici) sunt utile pentru a preveni efectul catabolic al antrenamentelor intense, al carui rezultat final e supra-antrenamentul.

In mai putine cuvinte, daca nu doriti un "bulk-up", aminoacizii sunt cea mai indicata treaba pentru ca ei au efect protector pe langa cel nutritiv si favorizeaza repararea tesuturilor si confectionarea de proteine de buna calitate. Este bine sa-i luati inainte de perioada de odihna. Aminoacizii luati chiar peste antrenament, din cauza efortului mult mai intens din fighting sports, risca sa fie arsi pe post de glucoza, ceea ce e ca si cum ai alege sa alimentezi cu kerosen de reactor de avion un motor de Dacie (ok, nu se ard cilindrii ca la Dacie, dar arunci bunatate de combustibil anapoda). Ei actioneaza in schimb foarte bine in perioada de refacere si protejeaza ficatul de efortul excesiv de a curata organismul de metabolitii din ciclul anaerob.

Creatina are un efect bun de ameliorarea performantei musculare dar numai in materie de cum arzi glucidele. E ca sa zic asa diferenta intre un motor diesel si unul diesel turbo, creatina e o mica pompa de injectie turbo si in acelasi timp un optimizor al arderii (ca sa zic asa "creste cifra octanica"). Din punctul asta de vedere e buna cand un ciclu mediu (mezociclu) de antrenament si-a atins efectele si e nevoie sa "treci un hop" pentru care altfel ai sta prea mult asteptand ca organismul sa-si mobilizeze resursele. Creatina la dozele de incarcare obisnuite aduna ceva apa in organism, si va puteti trezi ca sunteti cu 2 kile mai grei la cantar desi nu e decat apa in plus, nimic altceva. Deci inca odata, atentie la cantar. NU va deshidratati ca sa faceti categoria cu creatina in voi, e periculos pentru multe lucruri care depind de nivelul de hidratare, mai ales rinichiul.

Parerea mea personala e ca proteinele in sporturi altele decat bodybuildingul sunt a) not-cost-effective (carnea de pui si de vaca echivalente costa mai putin) b) sunt luxul lenesului (e "prea obosit ca sa manance"). Si cele bune, si anume care nu-s (scuze) borhot de soia si te miri ce alte dracovenii, cam ustura la buzunar :) Deci ok, cand e antrenament intens si n-ai timp de mancat si ti-e greata de atata efort incat nu-ti vine nici sa mesteci, sunt utile, cele mai complete sunt cele de lapte si ou si cele din zer din punctul de vedere al necesitatilor de regenerare ale organismului. Organismul supus la efort intens, mai intens cu destule paliere decat cel al bodybuilderilor, are nevoie de proteinele care fac puii sa creasca si viteii sa devina tauri, as simple as such. Deci oua si lapte :)

Carbohidratii : exista prejudecata la bodybuilderi ca sunt buni cei "lenti" pentru ca furnizeaza un nivel constant de glucoza si nu expun la oscilatii de insulina. Poate o fi adevarat la ei, pentru eforturi intense dar scurte, unde dupa aia stai frumos pe spate si iti doresti ca muschii solicitati sa fie hraniti precum sugarii cu biberonul. Din experienta mea, in fighting sports de orice fel prinde bine un aport de carbohidrati mai "rapizi" cu cam o ora inainte de antrenament, si are o logica simpla : a) ai nevoie de molecule de glucoza sau echivalente (alte zaharuri simple) in cantitate mai mare/unitate de timp decat un bodybuilder b) ce se intampla pentru ca muschii nu primesc cateva ore la rand un aport constant de glucoza nu e important pentru ca scopul propus e sa ai combustibil, nu sa stochezi masa. Ca sa fac o comparatie sugestiva, un bodybuilder e comparabil cu un tun de mare calibru, care trage la cateva ore odata niste cogeamite ghiulelele, un fighter este ca o mitraliera cu patru tevi, care are nevoie de o cadenta extrem de rapida si de racirea pe ici-colo a tevilor :)

Este in schimb relativ eronat pentru fighteri sa consume carbohidrati rapizi dupa antrenamentele intense. Un bodybuilder nu produce nici macar jumatate din cantitatile de acid lactic si alti metaboliti ai glucozei din efort anaerob pe care ii produce organismul unui fighter. Adaugand si dupa antrenament inca mai multa glucoza obligati organismul sa faca glicogen si resurse noi din glucoza asta "pe deasupra" in loc sa recicleze enorma cantitate de deseuri, ceea ce intarzie recuperarea oboselii musculare si oboseste si ficatul nitel mai mult. Deci dupa antrenament dur si lung e ok sa mancati (ideal vorbind) ceva cu mai multe proteine si cu mai putine zaharuri rapide (si eu gresesc aici pt. ca sunt dependent de dulciuri in ultimul hal...) Sau daca mancati glucide "rapide" e foarte bine sa le insotiti de legume crude, sunt cei mai buni neutralizanti ai metabolitilor acizi si aduc si minerale de buna calitate.

_________________
<<At corpus non terminatur cogitatione, nec cogitatio corpore - The body cannot be limited by thought, nor the thought by the body>>

- Spinoza, "Etica"


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Lun Feb 21, 2005 1:12 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Vin Feb 11, 2005 8:45 am
Mesaje: 612
Localitate: Oradea
Cred ca v-a edificat Unicorn. Multumim de informatii :)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Lun Feb 21, 2005 6:33 pm 
Neconectat

Membru din: Joi Feb 17, 2005 12:34 pm
Mesaje: 164
Localitate: Swindon-GB
Unicorn... esti o adevarata biblioteca! Multumim mult! O intrebare...! Daca eu consum proteine... si nu fac bodybuiling...dar in schimb fac... antrenamentele de kyokushin...ma ingras sau pun muschi?! sau... ce sa iau sa cresc putin in muschi?! :) OSU! Multumesc anticipat! :)

_________________
Love is pain and pain is love!Enjoy the pain!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Mar Feb 22, 2005 12:26 am 
Neconectat

Membru din: Mie Feb 16, 2005 4:50 pm
Mesaje: 40
Localitate: Bucuresti
Mh, thanks, nu-s io de vina pt. biblioteca, n-am avut de lucru sa ma fac doctor si mi-au bagat-o in kap (partial cu forta, haha) :)

@Razvanel : ce varsta ai, cate kilograme ai, ce inaltime si cat ai nevoie sa pui ? La tineri exista o crestere naturala in categorie, si e cea mai sigura, pentru ca e fara dezechilibre de forta intre diferite grupe de muschi. Nu cresti decat foarte putin din antrenament + suplimente. Daca antrenorul matale e de acord ca poti salta de categorie (si eu zic sa-l asculti intai pe el, nu revistele :) ), atunci se pot face niste lucruri insa oarecum diferit de rutinele builder-ilor. Keep in touch :)

Un lucru pe care il uitasem :

Atentie la suplimentele de arginina. Sunt in teorie foarte bune, e cel mai bun protector hepatic, si un aminoacid util pentru multe proteine fara care sportul nu merge ca sa zic asa. Insa arginina devine direct sursa gruparilor nitroxid care genereaza inflamatia post-traumatica, edemul perivascular post-traumatic si ca atare poate accentua mult suferintele... dupa ce v-o luati pe cocoasha :) Mi s-au raportat accidental migrene severe dupa simplele socuri de dat la sac in cateva cazuri sistematic legate de consum de suplimente de arginina. E destul de logic din punctul de vedere a ce stiu eu de la biochimie, desi nu exista nici un studiu serios. Vorbesc de concentratele de arginina singura, dozele continute in pastilele de aminoacizi sunt prea mici ca sa provoace asemenea efecte.

_________________
<<At corpus non terminatur cogitatione, nec cogitatio corpore - The body cannot be limited by thought, nor the thought by the body>>

- Spinoza, "Etica"


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Dum Feb 27, 2005 8:34 pm 
Neconectat

Membru din: Joi Feb 17, 2005 12:34 pm
Mesaje: 164
Localitate: Swindon-GB
Am 18 ani... 1.75 si 76 de kg! am strat adipos de care vreaus a scap si in locul lui sa "apara" niste forme! :D nu vreau sa pun mult ... nu imi plac gigantii(decat la TV) :wink: ... dar vreau sa se vada muschii! in acelasi timp sa nu imi scada capacitatile care ma ajuta in lupta! OSU! :wink:

_________________
Love is pain and pain is love!Enjoy the pain!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Dum Feb 27, 2005 10:29 pm 
Neconectat

Membru din: Dum Feb 27, 2005 10:15 pm
Mesaje: 1
Avand in vedere topica forumului, ar fi interesant sa vedem care ar fi cele mai potrivite alimente pt un sportiv de performanta (pe langa lapte si oua :lol: ). Si daca acestea impreuna cu multivitaminele sunt suficicente pt antrenamentele anaerobe specifice luptei.

_________________
Cogito Ergo Sum
:)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Mar Mar 01, 2005 12:59 am 
Neconectat

Membru din: Mie Feb 16, 2005 4:50 pm
Mesaje: 40
Localitate: Bucuresti
@Razvanel : categoria e aia pe care-o stiu eu de pe vremuri ? -80 ?

_________________
<<At corpus non terminatur cogitatione, nec cogitatio corpore - The body cannot be limited by thought, nor the thought by the body>>

- Spinoza, "Etica"


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Vin Mar 04, 2005 10:58 am 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Vin Feb 11, 2005 8:45 am
Mesaje: 612
Localitate: Oradea
-70, -80, -90 si plus 90 ...cam astea sunt categoriile actuale la seniori.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Vin Mar 04, 2005 2:52 pm 
Neconectat

Membru din: Mie Feb 16, 2005 4:50 pm
Mesaje: 40
Localitate: Bucuresti
Ok deci e vorba de pus si de tinut acolo 4 kile de "beef" si daca se poate (mai ales) niste beef antrenat sport-specific. Not a heavy task. Next question - cat timp poti rezerva antrenamentului tintit spre masa musculara (pe saptamana)?

_________________
<<At corpus non terminatur cogitatione, nec cogitatio corpore - The body cannot be limited by thought, nor the thought by the body>>

- Spinoza, "Etica"


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Sâm Mar 05, 2005 2:51 pm 
Neconectat

Membru din: Joi Feb 17, 2005 12:34 pm
Mesaje: 164
Localitate: Swindon-GB
timpul... cea mai mare problema a mea cred... si nu doar a mea! am multe activitati si de aceea timpul pentru sala de forta nu este unul prea mare... e chiar putin! as putea avea maxim.. cu efort... 3-4 antrenamente pe saptamana.asta e problema cea mare! timpul...

_________________
Love is pain and pain is love!Enjoy the pain!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Dum Mar 06, 2005 2:22 pm 
Neconectat

Membru din: Mie Feb 16, 2005 4:50 pm
Mesaje: 40
Localitate: Bucuresti
3 e ok :)

_________________
<<At corpus non terminatur cogitatione, nec cogitatio corpore - The body cannot be limited by thought, nor the thought by the body>>

- Spinoza, "Etica"


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 18 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România